Cairns

14 juli 2016 - Cairns, Australië

We hebben afscheid genomen van Cape trib met de belofte aan ons onszelf dat als we ooit de kans krijgen om terug naar Aussie te komen, we zeker terug komen naar dit natuurparadijs! Al is het alleen maar om een cassowary te zien (zeer gevaarlijke grote vogel), want die heeft zich deze keer te goed verstopt voor ons.

Op weg naar Cairns maakten we een eerste stop om met een bootje zoutwaterkrokodillen in het wild te gaan spotten. De kinderen hun dierenlijstje werd aangevuld met een alfa krokodil, kleine baby krokodilletjes en mama krokodillen. We zagen ook een lizard zonnen op een boomstronk.

Daarna werd de reis verder gezet naar de Crystal cascades. Dat is de Ninglinspo X10. De watervallen lagen op maar 1.5 km van de parking, dat moest lukken. Toch hebben we even gepuft. Ze hadden beter de stijgingsgraad genoteerd :-) Boven aangekomen hadden we een heel mooi uitzicht. De kids hebben een plonsje gewaagd in het koude water.

De auto werd terug ingeleverd en al muilezelend wandelden we naar YHA Cairns Central. Voor degenen die dachten dat het in Australië altijd mooi weer is: NOT! Ze voorspellen hier de hele week regen...

Gisterenavond zijn we lekker en vooral gezond gaan uit eten. Fruit eten we hier heel veel, maar warme groenten miste ik al na een week. De gestoomde groenten smaakten echt!

Vanmorgen kregen we pannenkoekjes als ontbijt. Dat krijgen de gasten iedere dag in deze YHA. Daarna hebben we huishoudelijke karweien uitgevoerd: wassen en handstrijken, winkelen en budgettering in orde maken. Vanmiddag hebben we ondanks de donkere wolken toch een wandelingetje van 3.5 km gemaakt langs de kust. Daar zagen we pelikanen, zeemeeuwen,  een vogel met een geel plat hoofd en reigers.

Er vliegen hier heel veel mussen: ikke blij!
Stef ook blij, want hij heeft eindelijk zijn favoriete limonade gevonden: deep spring!
En wat ons allebei blij maakt: na iedere maaltijd beginnen Jarne en Joran spontaan zelf de afwas te doen!

Totaal wandelkilometers: 18.5 km

1. Cindy, de pokerkampioene:
    14 juli 2016
    *Vind ik leuk*
    Ps: hier mag ook altijd spontaan iemand de afwas komen doen hoor ;-)
  2. Lieve brams:
    14 juli 2016
    Had je maar echte ezels bij om uw bagage te dragen hé. Wanneer komt de 5de man uw reis vergezellen? Groeten uit MM. hier krijgen we 4 dagen bijna droog weer en zon en kermis en een één jarige. o jaSteven Maillard is okk papa geworden van Amy.
    dada. mama
  3. Tante Els:
    15 juli 2016
    Hm, pannenkoeken voor ontbijt, lekker... Ik had vandaag Cruesli met zure melk, dus jullie zijn beter af :-)
    Als ik duim dat de regen de komende week wat meevalt, duimen jullie dan voor mooi weer voor Toon zijn eerste feestje zondag?
    Ps: hij krijgt nog iedere avond 4 extra kussen voor jullie 4!
  4. Els:
    15 juli 2016
    @mama: Jo komt ons op 21/7 vergezellen (vanaf Darwin).
  5. Els:
    15 juli 2016
    @bomma en tante els: qua temperatuur zitten we in elkaars buurt, maar wat de regen betreft ga ik voor de deal van Els
  6. Katarina:
    15 juli 2016
    Leuk verhaal! Persoonlijk zou ik warme groenten niet missen. Ik probeer Danny aan verse salade's aan te zetten..maar ja, ieder zijn smaak zeker☺☺☺