Mount Gambier

14 augustus 2016 - Mount Gambier, Australië

Tijd voor roadtrip 2. We huren opnieuw een Toyata Kluger en rijden op 7 dagen van Adelaide naar Melbourne.

In plaats van de saaie autostrade kozen we voor de Princes Highway. Die loodst ons langs de Limestone Coast. We hadden verwacht veel zee te zien, maar dat was niet het geval. Wel reden we langs meren en grote groene grasvlaktes met veel schapen en koeien. We moesten terug wennen aan de vele groene kleuren van het gras, de struiken en de bomen. De landschappen waar we langs reden waren prachtig! Er was weinig verkeer op deze baan. Terug rust na een dag stad met veel drukte, veel mensen, veel auto's, veel politie- en brandweersirenes. In Beachport maakten we een toeristisch toertje van 8km met de auto om van het mooie zee-uitzicht te genieten. Het was hier beduidend frisser. Er was veel wind en de eerste regendruppels zijn gevallen...

Overnachten deden we in Mount Gambier in het The Federal Hotel waaraan het restaurant "House of Schnitzel" verbonden is. Wat een geluk voor de mannen dat we hier niet zelf konden koken. Ze hebben hun dosis vlees voor de komende week weer op! Om half vijf vannacht werden we gewekt door zatte hotelgasten die naar elkaar aan het schreeuwen waren dat ze nat werden van de regen en dat bekrachtigden door op en met de deuren te bonken...

In Mount Gambier bezochten we twee vulkaankratermeren. We wandelden rond The Blue Lake dat de hele stad van water voorziet en in de zomer een bijzonder mooie blauwe kleur heeft. Aangezien het hier nu winter is, hebben wij die kleur niet gezien. Het tweede kratermeer lag vlakbij en heet The Valley Lake. Daaraan ligt het Wildlife Conservation Park waar we veel (water)vogels zagen. We hadden ook het geluk om meerdere kangoeroes in het wild te zien. Op één plek zaten er zelfs 7 bijeen in het gras. Koala's zouden hier ook moeten zijn. We hebben veel naar boven gekeken, maar ze helaas niet gevonden.

Daarna hebben we twee verdwijngaten (sinkholes) bezocht. De Sunken Gardens of Umpherstone Sinkhole waren het mooiste. In het grote gat hebben ze een aangelegde tuin gemaakt en we zagen in de limestone rotsen zelfs een possum. Andere toeristen gaven het beestje chipsbolletjes en vonden dat heel normaal. Ik hoop dat het beestje er niet ziek van geworden is... Het tweede verdwijngat was de Cave Garden. Deze ligt midden in het stadje en heeft een kleine waterval. Er lag veel afval in. Jammer! 's Avonds gingen we er een tweede keer naar toe. Er werd een film getoond over deze stad vroeger en nu en over de Aboriginals. In de aankondiging stond dat dit gepaard zou gaan met een licht- en geluidshow, maar die knoppen vergat men aan te zetten (we vermoeden omdat het winter is).
Twee verdwijngaten op slechts enkele kilometers van elkaar. We vroegen onszelf toch even af of we hier wel veilig zijn...

We hebben 9 km gewandeld vandaag. Jo heeft bij deze zijn 100 km ook gehaald!
Totaal aantal kms: 136.5 km

1. Oma:
    14 augustus 2016
    Heb vanavond nog eens naar al jullie mooie foto's gekeken.
    Een possum wat is dat eigenlijk ?
  2. Bompa:
    15 augustus 2016
    Wij zijn ondertussen volop bezig met de voorbereiding van het Bramskesfeest deze namiddag. We zullen jullie missen (en jullie ons ook: er staan 20 gerechten op de menus, brood, aardappelen en groioenten niet meegerekend). We zullen proberen wat voor jullie over te laten.

Tot binnenkort
  3. Tante Els:
    15 augustus 2016
    Amai, al die exotische dieren gaan jullie nog misen... En dat wandelen ook :-)
    Proficiat met de 100 km trouwens. Volgens mij gaat de 150 of mss zelfs 175 er nog aan geloven!
    Het Bramkesfeest is heel fijn geweest. Lekker eten (zeker niet te weinig!) en fijn gezelschap! Maar we hebben jullie toch gemist...
    Tot gauw!
    X
  4. Els:
    16 augustus 2016
    @ Papa: In gedachten heb ik me goed geamuseerd op de Bramskesdag en waren de hapjes heel lekker! Volgend jaar zijn we weer van de partij!
  5. Els:
    @oma: Een possum in een buideldier. Het is een soort kruising tussen een kangoeroe en een rat.
  6. Lieve brams:
    16 augustus 2016
    Voila, ik ben weer bijgelezen en de foto's zien er allemaal geweldig uit. en dat is nog maar een heel kleine selectie vermoed ik. Wat gaat , voor jullie, België klein en volgebouwd zijn. Maar de Ninglinspo is ook mooi en volgende week vanaf dinsdag 25 graden en meer!
    dat is ook iets om naar uit te kijken.

t , ben dan de was maar gaan ophangen
  7. DePelssers:
    18 augustus 2016
    Wawieeeeee, even een maand aan reisverhalen bijgelezen vanuit onze tent die opstaat in Frymburk, Zuid-Bohemen in Tsjechie. Niet zo ver en niet zo exotisch maar ook heerlijk ontspannend. Zoooooo jammer dat augustus ook al op zijn einde loopt. Ik had jullie nog maanden Down Under pret gegund. Maar onze jongens kijken uit naar de terugkeer van Jarne en Joran. Voor hen heeft jullie reis MEGA LANG geduurd. Lees: veel te lang ;-).
    Wanneer komen jullie aan in België? Kan ik ze hier alvast briefen ;-). Wij zijn de 29e of de 30e terug in het land.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen!!!!!!
    De Pelssers xxxxxxxxxxx
  8. Els:
    21 augustus 2016
    @Mieke: Wij zijn dan voor jullie thuis... Jarne en Joran kijken ook uit naar het weerzien met Kobe en Lars. Ze tellen al af naar Kobe zijn verjaardag en het weekendje :-)