Philip Island

18 augustus 2016 - Philips Island, Australië

We houden niet zo van steden, maar zoeken liever de  natuur op. Daarom kozen we ervoor niet naar Melbourne te gaan maar wel naar Philip Island, een eiland dat net onder Melbourne ligt. We kozen ervoor om niet de ferry te nemen, maar wel de tolvrije autobaan via Melbourne city. Ook hier bleek dat ze nog geen oplossing hebben gevonden voor files...  We logeerden twee nachten in de YHA. Opnieuw een hele propere en gezellige plek. En in de prijs inbegrepen de kookaburra die u iedere ochtend wakker lacht.

Op donderdag was het hier 19 graden! Jo zijn hoofd en mijn wangen zagen zelfs een beetje rood op het einde van de dag. We wilden vanmorgen een wandeling maken in Woolamai Surf Beach, maar na nog geen km moesten we rechtsomkeer maken omdat het vloed was en het strand daardoor onder water stond. Een beetje verder hebben we dan maar een strandwandeling gemaakt. De kids sprongen in de duinenbergen en mochten met hun voeten in het water. Nog geen 10 minuten later was onze kleinste kabouter al helemaal nat. De jongens beleefden de tijd van hun leven en waren helemaal uitgelaten.

Op de middag zijn we gaan kijken naar het eten geven van (wilde) pelikanen in San Remo. Chique om te zien hoe deze dieren uit het wild toch zo afgericht zijn. De pelikanen weten precies wanneer ze naar de oever moeten komen en wachten braaf op de vrouw die hen zal voeren. Na het eten geven mag het publiek een applausje geven en dan wandelen die beestjes gewoon terug het water in. Bijzonder!

In de namiddag brachten we een bezoekje aan het Wildlife Park. Gelukkig hadden de (meeste) dieren hier heel veel plaats. Verschillende soorten kangoeroes liepen vrij rond in het park. De kinderen en Stef vonden het geweldig. Bij de grote kangoeroes ging mijn tikker toch wat sneller slaan...  We mochten ook op de wei van de emoes. Ik vond het eerst wel eng, maar we lachten heel wat af. In de inkomprijs was een zakje voer inbegrepen. We mochten de kangoeroes en emoes zelf voeren, dat maakte de pret nog groter. Jo zijn voorkeur ging naar de Tasmanian Devils die al hollend steeds hetzelfde parcours aflegden.

Het was vandaag volle maan. We hadden het geluk om de maan te zien opkomen. Bijna zo mooi als de zon zien opkomen. We sloten de dag af met de pinguïnparade. De topattractie op dit eiland. Kleine pinguïns van 33 cm groot komen tegelijk met honderdtallen uit zee en zoeken hun huisje of holletje. Het moment dat die beestjes ineens allemaal uit zee tevoorschijn komen is echt speciaal! Van Joran moest ik zeker in de blog schrijven dat hij dit de grappigste plaats in Australië vond! Pinguïns kwamen op een gegeven moment zowel van links (kwamen uit het water en wilden gaan rusten) als van rechts (vrouwtjes die uit hun nesten kwamen en op het strand schelpgruis gingen eten om meer kalk te hebben voor de eitjes die ze gaan leggen). Ze maken geen plaats voor elkaar en knalden gewoon tegen elkaar op. Dikke lol voor de kinderen en voor ons!

Gewandelde kms: 3
Totaal = 155

1. DePelssers:
    19 augustus 2016
    19 graden, zalig. Al even goed weer als zowat onze hele zomer :-). Toppie!!!!
    Wij gaan fietsen rond het Lipnomeer vandaag en tussendoor stoppen we voor een boomtopwandeling en een ritje op een bobsleebaan van 1km. Jihaaaaaaa :-). Groetjes!!!!
  2. Tante Els:
    19 augustus 2016
    Ik heb alvast het goeie weer gereserveerd voor jullie thuiskomst! Woensdag 29 en donderdag 30 graden... :-)
    Geniet nog van de laatste dagen!
  3. Lieve brams:
    19 augustus 2016
    Is mis foto's, de laatste is van 5 augustus. De meeste statistieken zijn verzonnen zeg je, ook de kangoeroes, de oceaan, de pinguïns, de kookaburra , de pelikanen de duinen, de lamellen, ..... ;-)
  4. Opa:
    19 augustus 2016
    Els moet maar veel statistieken lezen. "Wisten jullie trouwens al dat 76% van alle statistieken compleet verzonnen zijn?" Je vraagt je toch af: hoe verzint ze het? En die "Kleine pinguïns van 33 cm groot"! Daar hebben ze dus 6 weken Australië voor nodig gehad: eerst wachten op die pinguïns, dan al die beesten opmeten, dan ieder apart het gemiddelde laten berekenen en dan nog eens het gemiddelde van al die gemiddelden. En ja tenslotte omrekenen van inches naar cm. Dat blijkt dan 33 cm. Puike prestatie, dat geef ik toe. Die zullen moe zijn als ze thuis komen! En wie hun cijfers betwijfelt, mag altijd zelf maar eens gaan zien. 76% kans dat het verzonnen is.
  5. Rachel:
    19 augustus 2016
    Ik herinner me die pinguins nog heel goed! Die waren inderdaad geweldig!
  6. Marie-Ange Geurts:
    20 augustus 2016
    Wauw Els, wat een avontuur! En een plezier om jullie verhalen te kunnen lezen!