Cape Tribulation: de laatste dag

12 juli 2016 - Cape Tribulation, Australië

Op dinsdagvoormiddag zijn we gaan snorkelen. De kinderen hadden het moeilijk. Joran kreeg veel zoutwater binnen en bibberde al na een half uur van de kou. Hij mocht op de boot bij de schipper gaan zitten en beweert als enigste een schildpad gezien te hebben. Jarne paste ook voor de tweede snorkelronde, maar genoot wel van de eerste. Koraal (dat bestaat uit levende diertjes), een rog, zebravissen, een reuzekrab, reuze oesters en honderden andere vissen maken het dierenlijstje nog wat langer. Volgens de schipper is het koraal 12% kapot door vervuiling en opwarming van de aarde. Wij hadden de indruk dat er veel meer koraal kapot was (dat zie je aan de witte kleur van het koraal).

In de namiddag voelden Stef en ik ons als God in Cape Trib. We zaten op een plastieken tuinstoel op het strand onder een  regenwoudboom met een cocktail in de hand te genieten van zon,  zee en onze spelende kindjes. Heerlijk...

In Cape trib was het lekker warm. Zo'n 27 graden in de schaduw. De luchtvochtigheid was ook goed te doen. Echt vakantie...