Katherine

28 juli 2016 - Katherine, Australië

Vraag van de dag: Het is groen en er zit een gaatje in... Antwoord: zie halverwege.

Op weg naar Katherine wilden we een tussenstop maken bij de warmwaterbronnen van Douglas Daly. We wisten dat de laatste 7km zandweg zou worden, maar wilden toch een poging wagen. Helaas, op 3km van de eindstreep moesten we rechtsomkeer maken omdat er water stond met een diepte van een jeepwiel. Dat hebben we toch maar niet geriskeerd. Dan maar onmiddellijk doorgereden naar Katherine en daar afkoeling gezocht in het zwembad.

Onze 14de huwelijksverjaardag hebben we gevierd in de warmwaterbronnen van  Katherine. 6km erbij op de wandelteller. 's Avonds stonden zelfgemaakte wraps op het menu met alcoholvrije Shiraz. De wraps waren lekker, de Shiraz smaakte naar slechte druivensap.
Totaal kms: 54

Er is hier best veel politie op straat. Aan de drankenhal staan steeds 2 agenten en toen we er voorbij wandelden moest ik zelfs mijn reispas laten zien. De politie is ook drie keer komen kijken of alles rustig was in de hostel waar we verbleven. We vermoeden dat deze maatregelen genomen worden omdat er in deze buurt veel problemen zijn met de aboriginals (oa drankmisbruik).

Vandaag zijn we gaan kajakken op de Katherine Gorge: dit zijn 7 stukken water telkens afgescheiden door rotsblokken waarover je je kajak moet dragen. Het was anders dan in 2000.  Gorge 2 is gorge 1 geworden, gorge 3 is gorge 2 geworden, ... Gorge 3 in 2016 bestaat uit in totaal ongeveer 40 minuten kayak-sleepwerk. Dat laatste hebben we dan toch maar niet gedaan. We zijn blijven peddelen tussen 1 en 2. Het uitzicht bleef wel even mooi. In de voormiddag deelde ik mijn groene kajak met Joran. Ineens hadden we veel water in onze boot staan. Na een inspectie door Jo en met behulp van een takje om het gaatje te dichten, konden we weer even verder. Het tweede deel van de dag hebben de kids samen in een kajak gezeten. In het begin ging dat heel goed, op het einde van de dag waren ze doodmoe.

Na de afwas vullen we onze avonden met kaarten. Jarne en Joran kunnen ondertussen wiezen en kingen. We moeten niet denken dat we tegen kinderen aan het spelen zijn, want met momenten spelen ze echt goed! 's Morgens oefenen ze het wiezen stiekem met z'n twee. In hetzelfde spelletje speelt Jarne klaver troef en danst Joran in de schuppen.

Bedoeling was om de blog hier bij te werken, maar wegens onbetaalbaar internet hebben we hem niet online kunnen zetten. Foto's online zetten is al een tijdje nog moeilijker, maar zo vlug als het lukt werken we dat ook weer bij.

1. Miranda:
    29 juli 2016
    hmm. Ideetje voor volgend jaar Big Family dag : kaarten. Ik durf te wedden dat onze Mariella best welk moeilijk te verslaan zal zijn. :). Zo te lezen zijn jullie van een zeer mooie vakantie aan het genieten. Ik kijk er naar uit om het volgend verhaal te lezen...

Groetjes,
    Miranda
  2. Marianne Buntinx:
    29 juli 2016
    Erg leuk om mee te genieten van jullie reis. 15min later naar werk vertrokken om hem te kunnen lezen.
  3. Lieve brams:
    29 juli 2016
    het is grijs en het loopt heel snel, zie onderaan ;-)
    Vandaag hebben we niet buiten kunnen ontbijten , tafel nat en een beetje te fris. Maar het wordt beter.
    jullie programma zit iedere dag goed gevuld, wordt de afwas nog altijd door de jongens gedaan , ik bedoel JJ . Van dat kaarten dat is fijn dan kunnen wij wiezen in plaats van te wippen.
    Ik ga naar Leopoldburg, Bomma haar verjaardag, morgen naar Eisden voor Grootpapa. Vandaag komt Tobiasje met K. n M. We eten Lasagna zonder frietjes . De wieg is terug te 'leen'.
    Zo dat was het, hou jullie goed en gezond.
    antwoord, een turbo muisje in de tuin , het krost over het voetpadje,
    (je leest misschien alles dubbel, de tekst was ineens weg...)
    antwoord: een turbo muisje in de tuin.
    Mijn programma: naar Leopoldsburg, Bomma haar verjaardag, en morgen naar Eisden voor Grootpapa. Vandaag komt Tobiasje met Kathleen en Michel. we gaan lasagna eten (zonder frieten).
  4. Lieve brams:
    ja, dus,
    stukje dubbel geschreven , het blijft toch maar één muisje!
  5. Karel:
    29 juli 2016
    Hoi Els, avontuurlijke onderneming; mooi om volgen, en waarschijnlijk nog veel mooier om dit met het gezin te beleven. Nog proficiat met de 14de verjaardag van jullie beider avontuur!
    Grtn
    Karel
  6. Kathleen Moers:
    29 juli 2016
    Proficiat met de huwelijksverjaardag!

Spelletje van de kapelaan zullen ze al wel kennen zeker;)
    Nog heel veel plezier daar en ik lees graag het volgende verhaal;
    Groetjes
    Kathleen en The boys
  7. Alex:
    29 juli 2016
    Visit is een hele goede mop hij heet koekentrommel
    Wat is groen en zit in een koekentrommel (antwoord biskiwi)
    Ik mis u Joran groetje ban Alex Gerard Kiki
  8. Katarina:
    29 juli 2016
    Proficiat met jullie huwelijkse aandenken!
  9. Els:
    3 augustus 2016
    @Miranda: ipv een bowlingdate gaan we volgende keer voor een kaartdate met de kids ;-)
  10. Els:
    3 augustus 2016
    @bomma: jaja, de afwas wordt nog steeds door de jongens gedaan. Jarne heeft je via fb een foto gestuurd als bewijs.
  11. Els:
    3 augustus 2016
    @Kathleen: spelletje van de kapelaan was een goede voorbereiding op het kingen en wiezen!
  12. Els:
    16 augustus 2016
    @Alex: We weten niet hoe het komt, maar jouw reacties waren allemaal bij de spam beland. We hebben nu toestemming gegeven om ze wel in de blog te zetten. Joran vond jouw mop heel leuk en kijkt al uit naar het terug samen spelen!