Kakadu National Park

23 juli 2016 - Kakadu National Park, Australië

Vanmorgen moesten we héél vroeg op. Om 5u15 ging de wekker omdat we de zon wilden zien opkomen in Yellow Waters. We deden dat met een bootje. We zagen honderden vogels, veel eenden en krokodillen, wilde paarden, runderen en een walibi. De weerkaatsingen in het water waren supermooi! Na de boottocht verloor Jarne een melktand die al een tijdje los stond, kregen we ontbijt en gingen we weer op pad.

Als eerste wandelden we naar de Mirrai lookout. Vervolgens zijn we naar aboriginal art (rotstekeningen) gaan kijken in Nourlangie. We wandelden daar ook naar de lookout.
De laatste wandeling van de dag was naar de Nawurlandja lookout. We konden heel ver kijken en hadden gehoopt dat we ons krokodillenhotel zouden zien, maar daar moesten we blijkbaar aan de andere kant van de berg voor zijn. Wel vonden we weer een cache.

Dat lookouts steeds op een zekere hoogte liggen is evident (dus veel bergjes op en af), maar het valt ons op dat ze hier allemaal op rotsgebergten liggen. Zoveel rots hadden we hier niet verwacht. Aantal kilometers erbij: 4.
Totaal: 37.5 km

Daarna een plonsje in ons zwembad om af te koelen en een zelfgemaakte spaghetti om terug op krachten te komen (= goedkoopste maaltijd die we hier zelf kunnen maken).

1. Bompa:
    29 juli 2016
    Wat is een cache?
  2. Els Beckers:
    31 juli 2016
    Hey. Elsje, Stef, Jarne en Koran, tof zo een leuke reisverhalen, dat jullie zich goed amuseren en nieuwe dingen leren kennen, lijkt me een fantastisch gevoel en mooie herinneringen om te bewaren. Breng me een Koala mee als hett gaat hihihi.
    Geniet er nog van met u biertje en zijt voorzichtig.
    Groetjes vanuit Hasselt, Dusart plein, Els ,Lisa en Andreas
  3. Els:
    3 augustus 2016
    @bompa: een cache is de afkorting voor geocache. Het is het op zoek gaan naar een verstopplaats met behulp van GPS. Op de verstopplaats ligt een papiertje waar je je naam op kan schrijven.