De start van onze roadtrip

4 augustus 2018 - Hardap Dam, Namibië

Na een uur uitleg over de pick-up truck en het gebruik van de tenten + een ommetje langs de winkel begonnen we vol verwachting aan onze roadtrip.

Net gewinkeld @ Windhoek

Eerste opdracht: links van de weg rijden! In Windhoek zelf viel het ons op dat er veel palmbomen staan. We zullen tegen de klok inrijden omdat we the big five als hoogtepunt van onze reis willen houden. Na 5 minuten rijden op de B1 zagen we enkele kaapse bavianen aan een verkeersbord spelen. Super schattig. Het ging zo vlug en we waren allemaal zo verbaasd dat we vergaten een foto te maken. Onze eerste groepsfoto maken we op de steenbokskeerskring.

Steenbokskeerkring

Eerst zien we heel veel heuvels, daarna komen we al snel in de savanne terecht. Veel gele kleuren vielen op. Er staan hier veel gele grassen en lage struiken en ook enkele bomen. De weg gaat hier steeds rechtdoor. Langs de weg zien we schapen, geiten en wilde paarden.

Oversteekgeiten

We hoopten vandaag onmiddellijk door te kunnen rijden naar de tweede campingplaats van onze planning in Quivertree, zodat we vanaf morgen de geplande route terug zouden kunnen volgen. Dat betekent dat we vandaag 500 km moeten rijden. Na twee uur rijden overvalt de vermoeidheid ons echter. We geven de voorkeur aan de veiligheid en beslissen een eerdere campingplaats te zoeken.

We zijn in de buurt van het Hardapstuwmeer, het grootste stuwmeer van Namibië. We besluiten in het Hardapnatuurreservaat te gaan camperen (Hardap rest camp).

Hardap dam

Het bleek een goede keuze. De laastste honderden meters werden we beloond met springbokken, zebra’s en Kaapse klipdassen in het wild. Rube zag zelfs een stokstaartje. We beloonden onszelf met op restaurant gaan. We aten met 8 man (Stef, Roel en Katrien aten Oryx), de ouders kregen wijn en de kids kregen dessert en dit alles voor slechts 100 euro. Op de terugweg naar onze tenten liepen we onder een prachtige sterrenhemel en liep een gemsbok vlak voor ons de straat over.

Een mooi einde van deze dag. Ik hoop dat we even goed kunnen slapen vannacht.

Quote van de dag : Er rijden hier ook veel Nederlanders !!! (Rube, toen hij nog niet wist dat de Namibische nummerplaten geel zijn met zwarte letters)

1. DePelssers:
    Woop woop! On route, finally!!! 😁👍🏻
  2. Bompa:
    5 augustus 2018
    Dus nu echt serieus onderweg. Prima!
  3. Tante Els:
    5 augustus 2018
    Niks zo goed als fijn op restaurant gaan 😉
    Ben benieuwd naar de tent waarin jullie slapen!
  4. Anneke:
    5 augustus 2018
    Woehoew Rube, het eerste stokstaartje, en zo vlug al, keigoe!! Nu nog een selfie met eentje hé 😉! Nog veel plezier allemaal! X
  5. Oma Rina:
    6 augustus 2018
    Rube maakt het vinden van de dagelijkse quote wel gemakkelijk met zijn gevatte uitspraken. Ieder zijn taak zeker :-)