Etosha door de ogen van de kids

20 augustus 2018 - Etosha, Namibië

De eerste dag Etosha zien we onze eerste giraffen. We zagen ook zebra's, springbokken, struisvogels en oryxen. Iedere auto had een walkie talkie. Zo zeiden we tegen elkaar welke dieren we zagen. Iedereen was blij en na heeeeeel lang rijden kwamen we aan in Olifantsrus.  Nadat we onze tenten opgezet hebben gaan we een kijkje nemen aan de waterhole. We zagen vogels, springbokken en vleesetende schildpadden (de schildpad was een vogel aan het opeten). Ook zagen we blauwe gnoes of blue wildebeesten. De gekko's vonden we het leukste. De ouders zagen later ook nog een neushoorn (een nijlpaard volgens mama).

De tweede dag Etosha stond er een olifant 1 meter van de weg (best eng) en hebben we ook onze eerste leeuw gezien en die had net een zebra vermoord en half opgegeten. Onderweg zagen we zebra's, gnoes, springbokken en blauwe wildebeesten. Toen zijn we naar een waterhole geweest en daar waren heel veel dieren. Van het ene moment op het andere moment renden alle dieren (behalve de olifanten) weg en kwam er een vrouwtjesleeuw en die kwam gewoon rustig chillen en drinken.

In het Rest Camp (Okaukuejo) stonden naast ons op de camping Siebe en Iza die Linne en Rube kennen van op de muziekschool. We hebben die in Namibië al 2 keer gezien. We komen te weten dat we ze dinsdag nog eens gaan tegenkomen en dat ze met hetzelfde vliegtuig op dezelfde dag terug naar huis vliegen. ‘s Avonds gingen we naar een waterhole en zagen we neushoorns, olifanten, giraffen en een jakhals.

Op de derde dag zien we veel minder dieren. Ook aan de waterholes was het saaier. Op de camping (Halili) mochten we gaan zwemmen en kregen we frietjes en kippenbillen op de braai. We spelen Bang, ons favoriete spel.

Op de vierde dag hebben we gigantisch veel dieren gezien: heel veel olifanten (ook kleintjes) die met zand en water speelden, hele grote kudus, leeuwen en heel veel zebra's die gewoon op de weg bleven staan. Na gigantisch lang rijden kwamen we aan op de camping (Namutoni). Eerst mochten we zwemmen en daarna gingen we op restaurant. Vorige keer aten we kudu, deze keer kregen we eland. Dat smaakt naar kebap en was heel lekker. Aan de waterhole van de camping stonden geen dieren.

Quotes van dag: Dit is de Beekse Bergen in het groot (Els). Het lijkt wel ‘Half uurtje natuur’ op TV (Stef).

Rube, Linne, Joran, Jarne

1. Oma Rina:
    23 augustus 2018
    Deze vakantie moet voor de kids toch echt wel een onvergetelijke ervaring zijn, ....... voor de ouders trouwens waarschijnlijk ook:-)
  2. Marie-Ange Geurts:
    23 augustus 2018
    Wat een mooie natuur: het landschap èn de dieren! Fijn dat ik heb mogen mee-genieten van jullie avontuurlijke reis.
  3. Bomma:
    24 augustus 2018
    Die 4 kids kunnen al even mooi een heerlijk verslag schrijven . Jong geleerd is....
  4. Marianne Buntinx:
    26 augustus 2018
    Idd zeer mooi geschreven!