Laatste ochtend

24 augustus 2018 - Hosea Kutako International Airport, Namibië

Aan alles komt een einde, zo ook aan onze Namibische roadtrip. We ontbijten een laatste keer op Namibische bodem, laden de auto's terug in en rijden naar de verhuurfirma. Deze keer worden ze wel teruggenomen, de Toyota Hilux'en zijn op 3 weken tijd 4526,9 km ouder geworden.

Tripteller

De controle gebeurt zeer oppervlakkig, we hebben voor niets zo voorzichtig gereden :) Op de terugweg naar de luchthaven worden we nog een voorlaatste keer geconfronteerd met de dienstbaarheid (lees: zoektocht naar extra fooi) van de gemiddelde Namibiër: de chauffeur vraagt of hij ons nog even langs het huis van de president mag rijden. Allee vooruit, doe maar, ge gaat er niets extra aan verdienen, de fooi zit al klaar in de broekzak, en kan niet meer wijzigen, de rest van ons geld hebben we bij Joe's achtergelaten :)
Aangekomen aan de luchthaven worden we dan een allerlaatste keer geconfronteerd met diezelfde dienstbaarheid: iemand wil onze reistassen op een karretje laden voor ons. Nee dank u, er staan wieltjes onder, het is gemakkelijker als we zelf aan de tassen trekken (en ons geld is nog altijd even op). Qatar Airways laat onze deze keer wel aan boord, en zo beginnen we aan het terugreis die meer dan 15 uur in beslag zal nemen.

Schermpjes @ vliegtuig

Morgenvroeg landen we in Frankfurt, rond een uur of 7. Regen, wind en wolkbreuken zullen ons weer welkom heten ... wat kijken we daar al naar uit :(

Quote van de dag (desk-medewerker van Qatar Airways, die het Joe's Beerhouse t-shirt ziet dat Roel aanheeft): Oh you went to Joe's ... Had a great time? You come back to Windhoek with your friends to come to Joe's again?

1. Bomma:
    30 augustus 2018
    Nu nog een fotoboek ineen flansen. Een makkie als je uit 3000 foto's moet kiezen , niet?
  2. Rachel:
    30 augustus 2018
    Inmiddels alweer veilig thuis gearriveerd? Ik ben benieuwd naar de verhalen (voor zover ik ze nog niet gelezen heb natuurlijk) ;-)
  3. Marijke:
    30 augustus 2018
    Als jullie nog vrienden zoeken voor een bezoekje aan Joe's Beerhouse... count me in!
  4. Oma Rina:
    30 augustus 2018
    Bedankt voor de leuke verhalen. Heb ze intussen ook al van 4 enthousiaste deelnemers ‘life’ kunnen horen en ook al veel prachtige foto’s mogen zien. Een onvergetelijke reis, dat weet ik wel zeker. 😃
  5. Tante Els:
    31 augustus 2018
    Awel, ik ga de reisverslagen missen. Ze waren het ideale tussendoortje om jullie avonturen te volgen.
    Blij dat jullie veilig terug thuis zijn!
  6. Cecile en Ludo:
    1 september 2018
    Ook vanwege ons dank voor de aangename verhalen