Moet er nog zand zijn?

5 augustus 2018 - Hobas, Namibië

Na een behoorlijke eerste nacht in onze tenten ontwaken we met vogelgekwetter.

We gaan terug op weg. Bij het naar buiten rijden van het domein zien we ineens meerdere zebra's, goed gecaoufleerd, in het gebergte staan. Wat mooi... Ik word er stil van...

Zebra's @ Hardap

Het landschap verandert naar beige kleuren. We zien meer vlaktes, minder struiken en nauwelijks bomen. In de verte zien we enkele bergen. We zien prachtige vergezichten. De weg wordt smaller. Als er een vrachtwagen langs de andere kant passeert, is dat niet zo gemakkelijk voor onze chauffeus. Af en toe zien we ineens een persoon langs de weg lopen. Geen idee waar die van komt of naar toe gaat, want we bevinden ons echt in the middele of nowhere. Onderweg zien we ook koeien, wilde paarden. Sommigen zijn erg mager. We zien ook schapen met hun herder, ezels en plots lopen enkel bavianen de straat over. In de rivierbeddings is geen water. Onderweg moeten we ineens stoppen voor de politie. Ze controleren ons rijbewijs, dat gelukkig in orde blijkt te zijn.

Onze boterhammetjes eten we vanmiddag in Quivertree forest. Dit is een kokerboomwoud in de buurt van Keetmanshoop. Kokerbomen zijn geen bomen, maar is aloë. De kokerbomen staan tussen mooie rotsformaties.

Quivertree

Een prachtig zicht. De kids leven zich uit. Voor hen is het een speeltuin. We hadden hier graag nog wat langer gebleven, maar we willen vandaag ook echt slapen op de camping van onze planning (Hobas camp site). We werden er onthaald door een vriendelijke Namibier die Afrikaans met ons sprak. We begrepen elkaar zo goed als volledig.

Op weg naar Hobas is grotendeels onverhard, waardoor Roel ons blindelings moet proberen volgen in de immense stofwolk die we achter laten. Hun wagen zat na een halve dag dan ook vol zand, gelukkig zijn hun reistassen daar voorlopig nog tegen bestand.

We bezoeken de Fish River Canyon bij zonsondergang. Het was een knappe rotsformatie. Het was wel jammer dat je er enkel mag wandelen met gids. De zon stond ook op de foute plaats waardoor we geen mooie foto’s konden maken.

Hellsbend @ Fish river Canyon

We koken vanavond voor het eerst zelf op onze gasvuurtjes. Rube mocht de rode saus voor bij de pasta kiezen omdat hij eigenlijk geen rode saus ‘lust’. De Namibische rode saus moet erg goed zijn, want Rube vroeg twee keer bij. Na de maaltijd deden onze kids de afwas met veel plezier.

Volgens de onthaalmedewerkster zullen we morgenvroeg tijdens ons ontbijt vergezeld worden door bavianen die mee willen eten. We zijn benieuwd!

Quote van de dag : ‘white people have white licenses’. (Bij het wegrijden na de controle hoorden we de agenten dit tegen elkaar zeggen. Ter info: onze internationale rijbewijzen zijn gedrukt op wit papier)

1. Bomma:
    5 augustus 2018
    Mooi verslag van de reis. Fijn te horen dat alles oké verloopt. Volhouden zo
  2. Walter:
    5 augustus 2018
    Eigenlijk wil ik dit niet lezen maar gewoon zelf doen. #jaloers #welheelcontentvoorjullie
  3. Marianne Buntinx:
    Die zon toch...
  4. Sonja:
    5 augustus 2018
    Amai, alweer een heel mooi en avontuurlijk verhaal gelezen.. benieuwd naar het vervolg!
    Enjoy guys..
  5. Kathleen:
    6 augustus 2018
    Geweldig weer om jullie te mogen volgen! Maak er een onvergetelijke trip van!!!
  6. Rachel:
    Keep on driving!
  7. Oma Rina:
    6 augustus 2018
    Zalig om jullie belevenissen zo een beetje mee te kunnen volgen.
    Enjoy! xxx
  8. Els Beckers:
    6 augustus 2018
    Je kan er een boek over schrijven, mooit verhaald!!
  9. Francisca Lamberigts:
    Zalig. Geniet ervan
  10. Oma:
    6 augustus 2018
    leuk om op deze manier een stukje mee te reizen door Namibie.
    HEEL VEEL PLEZIER NOG
  11. Tante Hilde:
    7 augustus 2018
    Amai, super leuk, vooral de vele dieren. En het zand neem je er dan maar bij zeker
    Geniet en schrijf maar veel op deze blog, dan kunnen wij ook mee genieten
  12. Rose-Linde:
    8 augustus 2018
    Ik wens jullie na zo een avontuurlijke start, een even zo avontuurlijkere reis! Bedankt om ons hiervan te laten meegenieten! Door je mooie reisverslag zie ik het zo voor me en ben ik zelf een beetje in Namibië en bij de beestjes. Heel veel plezier!!!
  13. Anke:
    8 augustus 2018
    Amai, wat een avonturen al! Doet mijn gepland reisje naar zee zeker verbleken (zeker nu het voor het eerst in 1,5 maand al zeker 2 dagen gaat regenen 😒)
    Geniet ervan en post snel wat mooie foto’s!!
  14. Greet Beunckens:
    10 augustus 2018
    Wow Els en co! Wat een avonturen! Fijn om mee te kunnen lezen! Geniet ervan!!! Groetjes, Greet
  15. Sandra Vranken:
    10 augustus 2018
    Waw heel knap dat jullie die doen (en durven). Door je goede verslagen hebben we het gevoel er zelf een beetje bij te zijn en dat terwijl we s avonds in ons eigen bedje kunnen liggen 🤣! Veel plezier. Kijk uit naar de volgende verslagen.