Litchfield National Park

25 juli 2016 - Litchfield National Park, Australië

Van Kakadu verhuisden we naar Litchfield National Park. We verblijven in Batchelor, in de  Butterfly Farm met een flower power stijl. We luisteren naar Bob Marley, worden vaak gezegend door de eigenaar (Bless you) en deze laatste vindt het belangrijk dat we 'happy' zijn (Are you happy?). Er is hier ook een kleine (vlinder)boerderij. De kids mogen in de ochtend de konijnen voeren. Samen met de eigenaar mochten we de vlinders wakker gaan maken. De mannen vonden hun Cooper (biertje) wel lekker.

We bezochten grote termietenheuvels in Litchfield: Magnetic Termite Mounds (Noord-Zuid oriëntatie) en Cathedral Termite Mounds (cilindervormige randen). We maakten een mooie wandeling in Walker Creek en daarna zijn we naar verschillende watervallen gaan kijken. De Tolmer Falls viel een beetje tegen qua uitzicht. Waarschijnlijk omdat het nu het droogseizoen is.  De Florence Falls waren wel heel mooi en ook heel verfrissend. In de Buley Rockhole waagden de jongens zelfs een sprongetje. Verschillende caches werden gevonden, eentje helaas niet. Daar vonden we dan wel weer een kleine varaan. Misschien was dat wel de schat die we moesten vinden? Jarne was er in ieder geval blij mee.

We wandelden de eerste dag 3.5 km en de tweede  7km.
Totaal: 48 km